ett inlägg om Majs korvar
1a Maj kom o gick, då Robert Aschberg och Gert Fylking tände majbrasan på Umeås campusområde. Dagen efteråt serverade dom skrumpen varmkorv på torget och ropade högt i mikrofoner nåt om att det är förjävligt med prostatacancer. Det verkade vara budskapet. Jag tror alla på torget höll med om det. Att cancer är hemskt och att vi behöver alla varandra som stöd i den här kampen.
Den kommande Måndagen ville några fler media-profiler haka på. Dominoeffekten, ni vet. Hasse Aro, Schulman och Björn Borg till exempel. Dom klädde av sig nakna i Aftonbladet och demonstrerar mot cancern. Man ids ju inte fara upp till Västerbotten och skämma ut sig med Bullens pilsnerkorv och en megafon på nåt torg...eller hur grabbar? Who's with me!?
Men då föredrar jag hellre Robert och Gerts torg-korvar i stället. Det känns som att det finns lite mer brains i den operationen. Där har man i alla fall ett budskap som sträcker sig längre än en nakenbild. Man promenerar från Ystad till Haparanda, eller man delar ut mössor och fejk-mustacher till barn, man bjuder på korv och tänder majbrasor - in the name of anti-cancer.
Men nu var vi lite dagen-efter-Valborg-skakis, och behövde mer än korv, så det blev nåt lite onyttigare.
Kommentarer
Trackback